Eindelijk

20 november 2016 - Playa Tamarindo, Costa Rica

Zaterdag 19/11

Met heel veel zin, een overvolle valies en een beetje stress was het eindelijk zo ver. Ik was helemaal klaar voor mijn langverwachte avontuur naar Costa Rica. Mijn eerste vlucht alleen en dat meteen naar de andere kant van de wereld 'Als dat maar goed komt.' dacht ik. Na een vlucht van 10 uur tot Houston en een aansluiting van 4 uur kwam ik aan in Liberia. Van hieruit werd ik met een busje van de school naar mijn gastgezin in Santa Rosa gebracht. Al snel merkte ik de verschillen met België op. Hier rijden auto's rond die bij ons al niet eens door de keuring zouden raken. Ik vraag me af of hier wel verkeersregels bestaan en de toeter wordt hier voor het minste gebruikt.

Om 23u kwam ik aan bij mijn gastgezin. Super lieve mama. Ze kan totaal geen Engels dus de eerste dagen/weken zal er veel gelachen worden. Ik was heel moe van de lange vlucht en had al snel de weg naar mijn bed gevonden.

Zondag 20/11

Al vroeg in de morgen werd ik gewekt door de hond van de buren. Vol goede moed om aan de bonen te beginnen ging ik ontbijten en inderdaad, bonen met rijst en ei. Mijn lievelingsmaal zal het nooit worden, maar voor 6 maanden moet dit wel lukken. Vandaag ben ik voor de eerste keer naar het strand gegaan in Tamarindo. Ideaal plekje om wat te bekomen van de jetlag.