Al twee weken voorbij

2 december 2016 - Playa Tamarindo, Costa Rica

Mijn eerste twee schoolweekjes zitten er al op nu. Het gaat echt snel voorbij. De leerkrachten leggen alles uit in het Spaans, dus soms is gewoon even lachen en ja knikken het beste. Waar ik van verschoot op de school is dat meer dan de helft van de studenten belgen of nederlanders zijn, wat natuurlijk niet zo goed is om een nieuwe taal te leren. Ik ben daarom erg blij dat ik ervoor gekozen heb in een gastgezin te verblijven.

Als je over het strand wandelt is het hier heel normaal dat je vaak wordt aangesproken. Is het niet voor een souvenir of een kokosnoot aan je te verkopen, dan is het iemand die je graag surfles wil geven. We zitten hier natuurlijk ook op de plaats die bekend staat voor het surfen, dus heb ik mij woensdag gewaagd aan een eerste surfles.

Eindelijk heb ik mijn sport gevonden. Het surfen was super leuk. Het gaf een fantastisch gevoel om recht te kunnen staan op de plank, maar waarschijnlijk zag het er voor anderen eerder klunzig uit. Het voelde of ik een grote snelle golf helemaal alleen nam, terwijl de golf nog geen meter hoog was en ik nog een extra duw kreeg van de surfleraar.